Donderdag 20-06-2013 Hamarøy

20 juni 2013 - Hamarøy, Noorwegen

Errug vroeg uit de veren, 6.30 uur brrrr, alle dagelijkse beslommeringen gedaan en weer op weg naar de boot in Svovær, keurig op tijd daar aangekomen de mevrouw van de receptie had gezegd niet reserveren, weggegooid geld. Maar wel op tijd bij de boot zijn, als jullie daar om 9.45 uur zijn is dat goed. Wij waren er om 9.45 uur dus vroeg, maar wat stonden er al veel auto's campers enz. Maar goed we merken het wel. Daar kwam het mannetje om geld op te halen, bij Mientje en Gerrit, bij d rij naast ons maarrrrrrrr .............. niet bij ons. Dat betekend....... dat wij niet met deze boot meekunnen. Wel Mientje en Gerrit, die hebben we dus uitgezwaaid, en daarvoor ad het betaalmeneertje gevraagd of we bleven wachten op de volgende boot, en op ons ja, mochten we in de andere rij gaan staan, dat wachten zou 4.5 uur gaan duren, dus het lange wachten kon gaan beginnen......Rob heeft de hengel tevoorschijn gehaald en is lekker gaan vissen, ik ben mijn op blote voeten door Australië uit gaan lezen met een lekker koppie koffie, koekie m+mmetje erbij kom ik mijn tijd ook wel door. Om 4.30 uur kwam de boot weer aan, en daar begon het uitrijden, en later het inrijden, wat komische momenten opleverde, een Duitse camperman dacht slim te zijn om in een gereserveerde rij  te gaan staan, maar hij werd gesnapt door de kaartjesmeneer en kon achteraan gaan staan, en op de discussie werd niet ingegaan, toen wilde de vrachtwagen naast ons aan boord gaan, ook hij werd tegengehouden  want wij waren aan de beurt omdat wij de vorige boot hebben zien vertrekken. Gelukkig aan boord, waar het zowaar nog heel gezellig werd, er kwamen mensen naast ons zitten, bleken Nederlanders te zijn uit Alkmaar, met een dochter wonend in ....... jawel...... Middenbeemster hihi, het werd een heel geanimeerd gesprek. Rond 7.30 uur kwamen we aan in   Skutvik, waar we ongeveer 23km moesten rijden om de camping waar Gerrit en Mientje stonden op te zoeken. En nu 22.30 zitten we met een gemütliche Duitser in het rookhok gezellig een biertje te drinken. De reis voor morgen hebben we alweer doorgepraat en zien wel waar we eindigen.