Donderdag 20-06-2013 Hamarøy

20 juni 2013 - Hamarøy, Noorwegen

Errug vroeg uit de veren, 6.30 uur brrrr, alle dagelijkse beslommeringen gedaan en weer op weg naar de boot in Svovær, keurig op tijd daar aangekomen de mevrouw van de receptie had gezegd niet reserveren, weggegooid geld. Maar wel op tijd bij de boot zijn, als jullie daar om 9.45 uur zijn is dat goed. Wij waren er om 9.45 uur dus vroeg, maar wat stonden er al veel auto's campers enz. Maar goed we merken het wel. Daar kwam het mannetje om geld op te halen, bij Mientje en Gerrit, bij d rij naast ons maarrrrrrrr .............. niet bij ons. Dat betekend....... dat wij niet met deze boot meekunnen. Wel Mientje en Gerrit, die hebben we dus uitgezwaaid, en daarvoor ad het betaalmeneertje gevraagd of we bleven wachten op de volgende boot, en op ons ja, mochten we in de andere rij gaan staan, dat wachten zou 4.5 uur gaan duren, dus het lange wachten kon gaan beginnen......Rob heeft de hengel tevoorschijn gehaald en is lekker gaan vissen, ik ben mijn op blote voeten door Australië uit gaan lezen met een lekker koppie koffie, koekie m+mmetje erbij kom ik mijn tijd ook wel door. Om 4.30 uur kwam de boot weer aan, en daar begon het uitrijden, en later het inrijden, wat komische momenten opleverde, een Duitse camperman dacht slim te zijn om in een gereserveerde rij  te gaan staan, maar hij werd gesnapt door de kaartjesmeneer en kon achteraan gaan staan, en op de discussie werd niet ingegaan, toen wilde de vrachtwagen naast ons aan boord gaan, ook hij werd tegengehouden  want wij waren aan de beurt omdat wij de vorige boot hebben zien vertrekken. Gelukkig aan boord, waar het zowaar nog heel gezellig werd, er kwamen mensen naast ons zitten, bleken Nederlanders te zijn uit Alkmaar, met een dochter wonend in ....... jawel...... Middenbeemster hihi, het werd een heel geanimeerd gesprek. Rond 7.30 uur kwamen we aan in   Skutvik, waar we ongeveer 23km moesten rijden om de camping waar Gerrit en Mientje stonden op te zoeken. En nu 22.30 zitten we met een gemütliche Duitser in het rookhok gezellig een biertje te drinken. De reis voor morgen hebben we alweer doorgepraat en zien wel waar we eindigen.

1. Corrie:
    20 juni 2013
    Hallo Rob en Corrie Boonstra,

Wat een leuke foto's!!!Ook zie ik een ppaar bekenden: rob, gerrit en verrek me zelf!!!! Harstikke leuk dat we elkaar weer gevonden hebben op de camping bij de open haard en een glaasje1 IK GA NU EVEN SIGARETTEN DRAAIEN .Een fijne nacht en tot morgen…
  2. Corrie:
    Hihi, die Mientje,
    Het was erg gezellig vanavond na een enerverende dag
  3. Karst en ineke:
    Hallo Rob en Corrie,

Jeetje, zo vroeg op en dan nog de boot missen! Maar goed dat er een kaartjesmeneer rondliep die de boel goed in de gaten hield.

Heeft Rob in die 4.5uur nog iets aan de haak geslagen voor de barbecue? Gezellig bij de open haard.

Geniet er nog maar lekker van! Hier alles OK,
    Groetjes, Ineke
  4. Corrie:
    21 juni 2013
    Nee Ineke en Karst, niet de boot missen, er was geen plaats meer coor ons, en nee de vissen waren dit keer slimmer
  5. Hans Rook:
    Hoi luitjes,

Uit de verhalen te lezen genieten jullie wel. Jullie treffen het met het weer.
    Doe voorzichtig aan en kom allen veilig terug. Groetjes, ook aan Gerrit en Mientje. "Wij treffen het hier ook met het weer."