Donderdag 18-07-2013 Eriksöre 190 km

18 juli 2013 - Eriksöre, Zweden

Lekker op tijd opgestaan om weer verder te reizen, om alf negen waren we op weg.
Eerst nog even een winkel opgezocht om brood en fruit in te slaan,  en karren maar, via wegnummer 31-47 naar Vetlanda, die zouden we in de eerste instantie blijven rijden, maar Rob zag een kleinere weg, dat werd de 125, en ik moet zeggen dat dat en perfecte keuze was, wat een schitterende route, alleen de parkeerplaatsen waren op, een beetje late koffiepauze daardoor, maar wel op en mooie plaats, aan een meertje. Weer verder langs de 125 en nabij het plaatsje Bäckebo halt gehouden voor de lunch, dat was een heeeel rustig plekje naast het kerkhof, maar wel heel idyllisch. We schieten al lekker op naar het eiland wat de. Eindbestemming zal gaan worden, al snel waren we in Kalmar waar we de brug al snel vonden de we moesten hebben naar Öland, over het Kalmarsund over de 6 km lange brug. Daar aangekomen leek het wel of ze blikken toeristen hadden opengetrokken, mijn hemel wat een drukte, rechts afgeslagen en de betrekkelijke rust opgezocht  op een camping voorbij Färjestaden. Een First Camp camping in Erikshöre, niet helemaal ons type camping, zo op elkaars lip zitten brrrr, gelukkig staan we hier maar 2 dagen.