Vrijdag 12-07-2013 Brevik

12 juli 2013 - Brevik, Zweden

Een trieste dag!!!!!!
Vanmorgen Gerrit en Mientje uitgezwaaid, die moeten naar huis, het zusje van Gerrit heeft een hartaanval, en beroerte gehad en ligt in coma.
Wat is het dan ineens stil om je heen, we hebben afgesproken dat wij twee de reis af zullen gaan maken. Na een paar stille uurtjes zijn we in de auto gestapt om wat van de omgeving te genieten, eerst eens gezocht naar een andere camping die op de folder stond, maar folder ligt in de caravan en camping was niet te vinden, we belanden in de plaats Karlsborg, met een Huzaren- vesting wat een mooi stadje zeg, het is eigenlijk een weg door het water, met heel veel toerisme. Weer op weg naar Hjo zijn we het gehucht Brevik doorgereden, met het decor van Birds van Alfred H.( kan zijn achternaam niet zo gauw vinden in mijn hoofd), wij klagen wel eens over kauwen maar hier!!!!!!! Zal er een fotootje bij doen. Verder langs het verharde zandpad zagen we allemaal zonaanbidders langs het water, ziet er gezellig uit. Op naar Hjo, wist niet dat, dat zooooo ver van de camping lag. Daar aangekomen de auto in het dorp neergezet en het park ingewandeld, waar in het kader van het 600 jarig bestaan van het stadje een grootse braderie was met allemaal zelfgemaakte artikelen, heel veel breiwerk maar ook hout, van tafel tot speelgoed. Lekkere braadworst gegeten, en het stadje in gelopen langs oude houten huizen, zie foto. Op zoek gegaan nar de boulevard om lekker gerookte vis te eten, maar er waren geen kraampjes. Dus alleen maar koffie gedronken en naar de ICA gegaan om zalm te halen. Die hebben we 's avonds lekker op de gril gelegd en genuttigd. 
Rond tienen kregen we bericht van Gerrit en Mientje, dat Gerrit's zusje is overleden, ze hadden rond 350km afgelegd en waren in het plaatsje Höör.

Foto’s

18 Reacties

  1. Es:
    13 juli 2013
    We hebben elkaar al gesproken....triest voor Gerrit en Moentje...een welgemeend gecondoleerd voor hen.
    Hichkock is zijn achternaam ;-) wat mooi om te zien allemaal zeg! Zweden is een prachtig land...ondergewaardeerd als ik dit zo zie! Hmmm misschien toch ook eens een reisje die kant op plannen! Geniet er nog even van met zijn tweetjes!
  2. Corrie:
    13 juli 2013
    Dank je meis,

    En idd is Zweden een heel mooi land
  3. Tiny:
    13 juli 2013
    Hoi Corrie en Rob,

    Wat erg van het zusje van Gerrit en Mientje, maar ja zoiets naars kan ook gebeuren.
    Ook jammer van jullie vakantie, het maakt het toch meteen een stuk minder leuk. Maar geniet toch nog maar even van.
    Wat een mooie reis maken jullie, we zijn benieuw naar alle foto's en verhalen.
    groetjes, Ed en Tiny
  4. Corrie:
    13 juli 2013
    Dank je Tiny en Ed,
    Je kan al diverse foto's bekijken hier op de blog, de rest krijg je te zien als ik mijn boek klaar heb
  5. Josephien en Hens:
    13 juli 2013
    Erg sneu voor Gerrit zijn familie. Op onze leeftijd kan dit gebeuren. Condoleer ze namens ons.
    Minder leuk om alleen door te gaan .....maar zo is het leven.

    Geniet nog maar het laatste stukje van jullie verblijf in het verre Noorden.

    groeten van Josephine en Hens.
  6. Jan en Thea:
    13 juli 2013
    Erg triest voor Gerrit en Mientje om de reis zo te moeten beëindigen.
    En voor jullie is het ook een stuk minder leuk om zo verder te moeten gaan.
    Maar helaas ook deze dingen kunnen gebeuren.
    En als jullie het niet leuk meer vinden,wat wij ons goed kunnen voorstellen kunnen jullie langzaam weer afzakken naar Nederland
    We wensen jullie nog een goede reis verder.

    Jan en Thea
  7. Corrie:
    13 juli 2013
    Josephine en Hens, Thea en Jan,

    Hartelijk dank voor jullie lieve woorden, en we weten het, zoiets kan gebeuren, we proberen er nu het beste van te maken maar het is stil, heel stil. We blijven hier nog 1 dag en zakken dan nog wat af naar het Zuiden, wordt vervolgd
  8. Karst en ineke:
    13 juli 2013
    Hoi Rob en Corrie,
    Kippenvel-verhaal! Jammer!
    Veel sterkte!
  9. Corrie:
    13 juli 2013
    Dank jullie wel,
  10. Jannie:
    13 juli 2013
    Wat sneu voor jullie vrienden ,Je hoopt dat zoiets nooit gebeurd in je vakantie. Zo zie je maar alles is betrekkelijk dus geniet van ieder uur van de dag. Jammer voor jullie want dit geeft meteen een bedrukte stemming.voor jullie nog een fijne tijd in dit prachtige land. Dikke kus van ons. Gr gerrit en jannie
  11. Corinna en ed:
    13 juli 2013
    Hoi Rob en Corrie,
    Zeer vervelend als deze dingen gebeuren als je op vakantie bent. Het zal niet meer zo gezellig zijn , maar probeer nog maar even te genieten (voor zover het kan).
    Mis je wel hoor Rob(en Corrie natuurlijk).
    Groetjes Co en Ed
  12. Corrie:
    13 juli 2013
    Hoi Jannie en Gerrit,
    Dank je voor je lieve woorden, het zal Gerrit en Mientje goed doen dit te lezen als ze weer thuis zijn,

    Hoi Ed en Corinna,
    Idd vervelend en nog meer dan dat, dank je voor het medeleven,
    En het is fijn te lezen dat je ons mist
  13. Sjors & Léon:
    13 juli 2013
    he wat akelig voor Gerrit en Mientje dat ze er niet bij waren. helaas.....zo is het leven, wens ze ook namens ons sterkte in de komende zware tijd. Ondanks dit toch van de laatste dagen genieten van al het moois dat wij al voorbij hebben zien komen. knuffff
  14. Corrie:
    14 juli 2013
    Dank jullie wel Sjors en Leon
  15. Sigrid Boonstra:
    14 juli 2013
    Hoi Corrie en Rob,zijn net thuis van ons tripje in Brabant. Wat triest van Gerrit z,n zus.Naar, om op deze manier je vakantie te moeten afbreken.Voor jullie niet leuk om alleen verder te moeten.Gewoon shit. Maar desondanks wensen wij jullie nog mooie en zonnige dagen.Willen jullie namens Rep en mij Gerrit en Mientje condoleren. dikke kus en knuffel(moet even alle twee) sire
  16. Mient6je en gerrit:
    15 juli 2013
    lieve jozefien hens, thea en jan, sjors en leon, en iedereen, die wij vergeten zijn!!!!hEEEEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE LIEVE WOORDEN!!! het doet ons heel erg goed.
    Corrie en rob,maak ertoch nog een fijn vakantie van.Bedanjt, bedankt, bedankt!! WE HEBBEN SAMEN EEN FIJNE TIJD GEHAD!!XXXgERRIT EN MIENTJE
  17. Siemie en tinus:
    16 juli 2013
    Hopende dat jullie even goed kunnen genieten triest voor gerrit en Mientje.Bij deze nog bedankt voor je mooie kaart gr tinus en siemie
  18. Mient6je en gerrit:
    17 juli 2013
    Wij hebben vandaag een een hele mooie uitvaart van Leen gehad. Het was een waardig AFSCHEID.
    Het is goed zo!!! Corrie en Rob nogmaals bedankt en geef er nou een Zweuts staartje aan!!!!! Lieve ketse xxx van je oude reisgenoten